Kriget inom sig själv


 Det är olustigt det som sker i världen just nu! Krig i Europa är kanske det nyaste och närmaste men det är flera krig som pågår i världen som tar människoliv.

Jag och min familj genomgår ett krig vi med. Kriget inom NPF och skolan, kriget om att få vardagen att fungera och det värsta kriget- djup depression och suicidala tankar. Jag vill inte i i dagsläget skriva vem i familjen det handlar om men klargöra att det är ett barn.

Personligen har jag hört om långt fler vuxna som dör av självmord men alltid vetat om självmordsrisken hos barnen. Jag har barn med NPF och vi har kämpat länge, först för att få stöd, sedan vård, sedan förståelse men nu behöver vi hjälp som fungerar i nuet. 

Det var otroligt svårt och slitsamt att kämpa för hjälpen av skolan och BUP. Men nu när vi är på samma nivå, alla förstår allvaret och hjälpinsatser förbereds samt finns vid akuta händelser, nu är det jobbigare än någonsin! Allt är så läskigt, medicinerna är tunga, det är så läskigt, skolan kanske inte fungerar på heltid, det är läskigt och mitt barn har en läskig införstående för vad som pågår inom sig. Det känns som att varje beslut är på liv och död samtidigt som måendet kan svänga till det bättre och ge en glimt av hopp. Jag vill gå av den här karusellen, men mitt barns bälte är trasigt så jag måste sitta och hålla hen, i varje loop och snurr och snabba svängar! Hen får inte ramla av karusellen som vi alla trodde skulle vara rolig och spännande till att börja med, nu är den läskig.

Mitt liv och min vardag går inte att jämnföras  med någon annans vardag och liv. Vi går igenom olika saker och känslor. Jag mäter mig inte ha det tuffare än någon annan. Men idag tar vi timme för timme, sen dag för dag. Tills vi ser ljuset igen.

Framöver kommer jag fortsätta skriva av mig om just mina och min familjs svårigheter, min öppna dagbok och du är välkommen att få insyn i en liten del av vårat liv. 

Kommentarer

Populära inlägg